وبلاگ دانش آموزی مدرسه همت

مطالب علمی و زندگینامه ها و ..

مطالب علمی و زندگینامه ها و ..

خطای دید

يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ب.ظ

مغز ما با دریافت انبوهی از تصاویر در اطرافمان تلاش دارد مفهوم واقعیت را برای ما نمایان کند و این تجزیه و تحلیل در کسری از ثانیه انجام می گیرد. در این میان گاهی مغز نمی تواند آن چه را که دریافت می کند به درستی نمایان کند و واقعیتی که خودش دریافت می کند را به خوبی نشان نمی دهد. این اتفاق را توهم بصری می نامیم.

در ادامه به چند تصویر می پردازیم که با مشاهده ی آن ها مغز شما به نوعی فریب می خورد و شما دچار توهم بصری یا همان خطای دید می شوید.

 

1-طراحی این کف توسط شرکت سرامیکی انگلیسی کاسا سرامیکا انجام شده است، که عکس آن به سرعت در اینترنت پخش شد. ورودی سالن شرکتی در منچستر به گونه ای طراحی شده که مردم را از راه رفتن در راهروها متوقف می کند. این خطای دید تنها هنگامی رخ می دهد که به ورودی سالن نگاه می کنید.

2-با نگاه اول به این تصویر خط هایی آبی می بینید. خط هایی که آبی پررنگ هستند به صورت کج و ناموازی دیده می شوند اما در واقع این چنین نیست. خطای دید باعث می شود که شما این خط های افقی را به صورت کج ببینید. با دقت و ریزبینی متوجه می شوید که این خط ها کاملا صاف هستند. بر اساس یک آزمایش در دانشگاه پنسیلوانیا از هر 20 نفر فقط سه نفر این خط ها را به صورت راست می دیده است.

3-این شکل از سمت راست چند تا مستطیل هستش حالا از از سمت چپ بشمارید...

 

  • admin admin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.